Jak wybrać nazwę firmy? – Co warto wiedzieć
Data publikacji 2 grudnia 2020
Planujesz założyć własną działalność gospodarczą? Masz już cały projekt, a do jego zwieńczenia pozostała Ci jeszcze nazwa firmy? Zastanawiasz się, jak wybrać nazwę firmy, która przyciągnie wielu klientów? Szukasz pomysłów oraz inspiracji, które mogłyby okazać się pomocne? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z naszym tekstem. Zapraszamy do lektury!
Czy nazwa firmy jest ważna?
Niektórym może wydawać się, że nazwa firmy nie jest niczym istotnym i nie trzeba przywiązywać do niej wielkiej wagi. W końcu jest to tylko zbitek liter, który nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie firmy. Nie jest to jednak prawda. Nazwa firmy jest jej wizytówką i to właśnie ona może zdecydować o tym, czy dana firma zdobędzie klientów czy też nie. W wielu przypadkach jest ona bowiem pierwszą rzeczą, z którą stykają się potencjalni klienci, a jak wszyscy doskonale wiemy pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. Dobra nazwa powinna być chwytliwa, mówić coś o naszej działalności, a przede wszystkim zachęcać potencjalnych klientów do zainteresowania się tym, co robimy. Poniżej opiszemy kilka zasad, których należy przestrzegać, by wybrać odpowiednią nazwę dla firmy.
Jak wybrać nazwę firmy?
Jak już wspomniano nazwa naszej firmy powinna być chwytliwa. Co to właściwie oznacza? Zdecydowanie powinna wpadać ona w ucho, być łatwo zapamiętywana i nie być zbyt długa. Jest jednak jedno „ale”… nazwa działalności musi przede wszystkim nieść za sobą same pozytywne skojarzenia. Jest to jeden z najważniejszych warunków, o których należy pamiętać podczas wybierania nazwy. Kolejnym punktem, o jakim warto pamiętać, jest dopilnowanie, by nazwa nie ograniczała nas pod żadnym względem. To prawda, że zakładając działalność z pewnością mamy już na nią plan, jednak w przyszłości może on ulec zmianie. Pozwólmy więc sobie na ten komfort i nie zamykajmy się na pewne dziedziny zbyt szczegółową nazwą. Bardzo istotne jest także, by sprawdzić, czy nazwa naszej firmy nie jest zajęta przez inne działalności oraz czy domena internetowa zawierająca dane hasła również jest wolna. W dzisiejszych czasach, kiedy marketing odbywa się głównie w świecie wirtualnym jest to wręcz kluczowe. Wiele zależy również od tego, na jakim obszarze ma działać nasza firma. Jeżeli planujemy rozszerzyć swoją działalność również poza granice Polski nazwa musi być prosta do wymówienia oraz zapamiętania także dla obcokrajowców. Zanim podejmiemy ostateczną decyzję, co do nazewnictwa firmy warto przeprowadzić ankiety internetowe z propozycjami nazw, aby zobaczyć, jak są one odbierane przez potencjalnych klientów.