dlug.org.pl

Biznes IT Marketing

Rozwój osobisty

Jak być dobrym kierownikiem dla zespołu

Zarządzanie zespołem ludzi to nie lada wyzwanie. Bycie kierownikiem wymaga posiadania pewnych cech osobowości, kompetencji z danej dziedziny, ale też wiedzy, która dotyczy szeroko rozumianych zagadnień związanych z zasobami ludzkimi. Jak być dobrym kierownikiem? To pytanie zadaje sobie bardzo wiele osób, które stoją przed nowymi wyzwaniami na swojej ścieżce kariery. Poniżej kilka wskazówek i podpowiedzi dla osób, które chciałyby być bardziej skuteczne w roli osób nadzorujących pracę zespołów.

Jak być dobrym kierownikiem?

Dobry kierownik musi ufać swoim ludziom. To tak naprawdę podstawa. Oczywiście, aby mieć zespół, który doskonale sprawdza się w realizacji zadań, w sytuacjach podbramkowych i wtedy, gdy pojawia się stres, trzeba go wcześniej zbudować. Dobór ludzi do zespołu, umiejętność oceny ich osobowości, cechy charakteru, ale też umiejętności praktycznych i kompetencji, to bardzo ważna sprawa. Przychodzi ona wraz z praktyką.stworzenie efektywnego zespołu pozwala na delegowanie zadań, a zatem na wyznaczanie konkretnych czynności każdemu z członków. Wbrew pozorom przecież dobry kierownik nie robi wszystkiego sam. Jest menadżerem, organizatorem, nadzoruje przebieg prac i scala wszystko do kupy. Daje szansę na wykazanie się ludziom, pozwala im na podejmowanie pewnych decyzji w ramach ich kompetencji. ważne jest to, że osoba na stanowisku kierowniczym dba nie tylko o realizację celów firmy, ale też pozwala rozwijać się pracownikom. W ten sposób buduje zespół zaangażowany, w którym rotacja jest mniejsza. Jeżeli pracownicy mogą zaspokajać swoje potrzeby związane z rozwojem zawodowym i pracą, rzadziej decydują się na zmianę firmy.

Jak skutecznie egzekwować wykonanie zadań?

Kierownicy odpowiadają przed swoimi kierownikami za realizację celów. Te najczęściej związane są z zarabianiem. Firma musi na siebie zarobić, każdego miesiąca trzeba zrealizować odpowiednie zadania. To rolą kierownika jest egzekwowanie pewnych wyników od pracownika. Trzeba się tego nauczyć. To, co w tym pomaga, to niemieszanie ról, w jakich funkcjonuje kierownik. jeśli jest się kierownikiem, to jednocześnie naprawdę trudno być po prostu przyjacielem z pracy. Nie chodzi o to, aby osoby na stanowiskach menedżerskich nie wchodziły w bliższe relacje czy kontakty ze swoją załogą. Muszą jednak wyważyć to, jak blisko będą trzymać się ze swoimi ludźmi. Im bardziej te relacje są koleżeńskie, tym trudniej być po prostu w roli kierownika nadzorującego, wymagającego i egzekwującego. Warto o tym pamiętać, gdy kształtuje się swoją rolę i miejsce w zespole.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *