dlug.org.pl

Biznes IT Marketing

Praca

Jak zachować porządek w miejscu pracy?

Artystyczny nieład, twórczy bałagan – kto nie słyszał tych popularnych haseł, którymi podnoszą się na duchu bałaganiarze? Choć niektórzy twierdzą, że brak porządku nie jest szkodliwy tak długo, jak długo potrafimy się w nim odnaleźć, ten stan potrafi jednak skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie – nie tylko w domu, ale również w miejscu pracy.

Co daje uporządkowane miejsce pracy?

Porządek w miejscu pracy to pierwszy krok do skuteczności i dobrej wydajności. Choć zdawać by się mogło, że porządek ma niewiele wspólnego z kompetencjami i umiejętnościami wykorzystywanymi w pracy – nic bardziej mylnego. Nieuporządkowane stanowisko pracy to powód do nerwów i frustracji, ale także niepotrzebne wykorzystywanie czasu na poszukiwanie zagubionych materiałów czy sprzętów. Czas ten można byłoby z powodzeniem wykorzystać na twórcze działania. Nerwy i pośpiech również nie są czynnikami wspierającymi efektywność, dlatego warto zadbać o to, by ich unikać. Porządek na stanowisku pracy ma też wpływ na pozytywną atmosferę i dobry nastrój – estetyczna, zadbana przestrzeń potrafi dodać energii do działania i sprawić, że służbowe biurko będzie dobrze się kojarzyć.

Jak zachować porządek w miejscu pracy?

Dbałość o porządek na stanowisku pracy, tak jak w domowej przestrzeni, zaczyna się od systematyczności. Warto zadbać o to, by regularnie sprzątać swoje biurko z niepotrzebnych notatek, kubków po kawie i herbacie czy innych używanych na co dzień przedmiotów, które po zużyciu nie są przydatne i zaburzają przestrzeń. Kolejnym krokiem w planie utrzymania porządku powinna być dbałość o systematyczną archiwizację gromadzonych w toku pracy dokumentów. Zdarza się, że biurowe szuflady pełne są niepotrzebnych już materiałów marketingowych, korespondencji czy innych zebranych podczas pracy dokumentów. Choć często są one odkładane z nadzieją na ich ponowne wykorzystanie, po jakimś czasie z reguły stają się zapomniane. Warto zatem ustalić regularny plan przeglądania takich zbiorów i weryfikacji ich ewentualnej przydatności. Materiały, które nie nadają się już do użytku, powinny być regularnie usuwane, by nie zajmować przestrzeni i nie tworzyć wrażania nieporządku. Regularne porządkowanie przestrzeni służbowej pozwoli zachować porządek na stałe, wprowadzi harmonię i będzie tworzyć atmosferę sprzyjającą kreatywności. Uporządkowane miejsce pracy można upiększyć subtelnym elementem dekoracyjnym, takim jak estetyczna roślina, która będzie stanowić miły akcent, podkreślający dbałość o stanowisko pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *