Strona główna
Praca
Tutaj jesteś
Praca

Zwrot za zakupy w internecie – co trzeba wiedzieć o tej opcji?

Data publikacji 16 grudnia 2020


Mnóstwo osób robi obecnie zakupy przez internet. Jest jednak wiele ludzi, którzy cały czas się boją kupić konkretny rzeczy online, gdyż nie wiedzą, czy aby na pewno będą one na nich dobrze pasować, co zrobić w przypadku, gdy dana rzecz będzie znacznie odbiegała od tego, co jest przedstawione na zdjęciu poglądowym. Warto więc wiedzieć wszystko na temat prawa zwrotu, które obowiązuje każdego klienta. W jaki sposób z tego prawa korzystać? Jak wygląda zwrot za zakupy w internecie? Na te oraz na wiele więcej pytań – odpowiedzi poniżej.

Zwrot za zakupy w internecie

Każdy sklep internetowy, bez względu na to, czy sprzedaje ubrania, meble, dekoracje, zabawki czy inne rzeczy – posiada na swojej stronie precyzyjny regulamin, z którym każdy klient powinien się zapoznać. To właśnie w nim zawsze szczegółowo jest omówione jak wygląda zwrot za zakupy w danym miejscu i co musi zrobić klient, by go otrzymać. W większości przypadków sklepy oferują klientom 14, 21 lub 30 – dniowe prawo zwrotu towaru, który jest nietrafiony. Każdy ma do niego prawo, pod warunkiem, że towar posiada metkę (np.: w przypadku odzieży) lub jest nieuszkodzony i nieużywany (w przypadku mebli, zabawek, akcesoriów do domu oraz wielu innych rzeczy).

Jak to się odbywa w praktyce?

Gdy klient otrzymuje do domu paczkę z jego zamówieniem i stwierdzi, iż dana rzecz kompletnie nie przypadła mu do gustu – ma prawo ją odesłać. Jak wspomniano wyżej – musi to zrobić we wskazanym przez sklep czasie. Najlepiej jest więc zachowań opakowanie, w którym dana rzecz przyszła, paragon oraz wszystkie inne dokumenty, które zostały dołączone do przesyłki. Zdarza się tak, że sklepy od razu do paczki dołączają formularz zwrotu, który klient musi wypełnić. Taki formularz zawiera tak naprawdę podstawowe dane do tego, by sklep mógł szybciej i sprawniej dokonać zwrotu konkretnego towaru. Należy wówczas wypełnić imię, nazwisko, numer konta, na który mają zostać przelane środki. Następnie formularz ten warto skserować (by mieć potwierdzenie odesłania paczki), a oryginał dołączyć do przesyłki. Wówczas wygodną formę odsyłamy paczkę z nietrafionym zakupem.

Sklep po otrzymaniu przesyłki również ma określony czas na dokonanie zwrotu środków pieniężnych na konto klienta. Przeważnie sklepy starają się zrobić to bardzo szybko (w ciągu 7 lub 14 dni). Po tym czasie zazwyczaj klient ma już u siebie pieniądze za nietrafiony zakup. Cała procedura jest bardzo szybka i prosta. Nie trzeba więc bać się zakupów przez internet, gdyż zawsze w razie co – istnieje dogodne prawo zwrotu, z którego warto korzystać.

Sztabki złota

Redakcja dlug.org.pl

Dzięki wiedzy zawartej na łamach portalu Dług znacznie efektywniej będziesz zarządzał swoimi finansami osobistymi. Dowiesz się także ciekawych informacji dotyczących prowadzenia własnej firmy i marketingu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?